AH breidt etnisch assortiment uit met authentieke A-merken

Een Marokkaanse maaltijd.
Een Marokkaanse maaltijd.
Foto: Wikimedia

Albert Heijn heeft vorige week het ‘etnisch schap‘ van 319 supermarkten opnieuw ingericht, in samenwerking met specialist Unidex. Dat is een importeur en distributeur van etnische levensmiddelen in Europa.

AH is de eerste grote klant van het recent gelanceerde distributieplatform van Unidex. Onder het etnische assortiment vallen onder meer Turkse, Marokkaanse, Aziatische, Afrikaanse en Surinaamse levensmiddelen, samengesteld op basis van onderzoek onder eerste en tweede generatie Turkse en Marokkaanse Nederlanders. Dat is de primaire doelgroep.

Aanbod varieert per winkel

Per AH-supermarkt varieert het aanbod. In de kleinere winkels gaat het om een halve meter schapruimte, in de grotere vestigingen kan dit oplopen naar twee meter. Het gaat om met authentieke A-merken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen