Albert Heijn breidt het assortiment van tussendoortjes flink uit met in alle winkels een apart schap met een gezondere inhoud. Bij de kassa’s is vanaf vandaag het aanbod groter, maar met een meer verantwoorde keuze. De Zaanse keten wil klanten zo helpen om de keuze te maken voor een gezondere levensstijl.
Klanten zijn steeds meer op zoek naar gezonder eten en drinken, ziet Albert Heijn onder meer terug in de zoekopdrachten op de website. Het bedrijf heeft daarom een groot aantal verspakketten en volop variatie in snoepgroente en is daarmee naar eigen zeggen voorloper in de mogelijkheden voor een gezondere voeding. Ook ziet Albert Heijn dat klanten op zoek zijn naar meer verantwoorde snacks gedurende de dag. Door het bieden van een grotere keuze wil de supermarktketen bijdragen aan het mogelijk maken van een gezondere levensstijl. Het assortiment wordt met 40 tussendoorproducten uitgebreid, zoals veggie snacks, noten- en peulvruchten, crisps en wafels.
Ook worden fruit-, muesli-, graan-, haver-, notenzadenrepen van het eigen merk aan het assortiment toegevoegd. Al deze producten komen in een apart schap te liggen. Bij de kassa's zijn vanaf vandaag ook zaken te vinden als
nootjes en dadelrepen en meer suikervrij snoep. Een andere verandering is dat sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells in alle Albert Heijn-winkels aan het assortiment wordt toegevoegd.