Postercampagne in aanloop naar Coming Out Day

Foto: De Zaanse Regenboog / Lassooy Design

Verspreid door Zaanstad hangen sinds gisteren posters die burgers attent maken op Coming Out Day op 11 oktober. Het motto is ‘Jezelf kunnen zijn’.

De Zaanse Regenboog zet zich in voor een samenleving waarin iedereen zichzelf kan zijn, ongeacht identiteit, gender of seksuele voorkeur, zonder iemand uit te sluiten. De postercampagne vraagt daar aandacht voor. De aftrap was gisteravond in het stadhuis in Zaandam, met een overhandiging van de poster door Frankie Vos en Rosanne Kolvers van Stichting De Zaanse Regenboog aan de wethouder van LHBTIQ+ beleid, Rita Noordzij.

https://twitter.com/PrideZaan/status/1445270153898479620

Coming Out Day had voor het eerst in 1998 plaats in de Verenigde Staten en staat sinds 2009 ook in Nederland op de kalender. Die dag is er extra aandacht voor het moment dat mensen openlijk voor hun seksuele oriëntatie en/of genderidentiteit uit willen komen. Voor veel homo’s, lesbiennes, biseksuelen, transpersonen en anderen is dit een belangrijke dag. Nog steeds is sprake van discriminatie, pestgedrag, schelden en geweld op school, werk, sport, op straat of in de sociale omgeving.

De Zaanse Regenboog is daarom in samenwerking met andere organisaties in Zaanstad een postercampagne gestart, uitgevoerd door Lassooy Design, om zichtbaar te maken dat iedereen hier zichzelf moet kunnen zijn.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen