Gemeente beperkt dienstverlening stadhuis; ’s middags dicht

Foto: Google Street View

Het stadhuis is met ingang van maandag 23 maart alleen nog op afspraak te bezoeken tussen 09:00 en 13:00 uur. Dat is nodig om de (beperktere) dienstverlening van de gemeente en de gezondheid van de medewerkers te waarborgen. Stel waar mogelijk een bezoek aan het gemeentehuis voorlopig uit.

Inwoners kunnen na het maken van een afspraak bij de balies terecht voor geboorteaangiften, het doorgeven van een overlijden (als dat digitaal niet kan) en voor vestiging/hervestiging in verband met een Burgerservicenummer. Met name bij klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts wordt u verzocht niet langs te komen. Het streven is om aangevraagde stukken zoals uittreksels en aktes digitaal aan te leveren. Vragen over reisdocumenten, identiteitsbewijzen en rijbewijzen kunnen telefonisch gesteld worden via het algemene publieksnummer 14 075. De medewerker bekijkt dan samen met de aanvrager hoe dringend het verzoek is of dat het nog kan wachten. In principe worden aanvragen alleen in behandeling genomen als het document binnen vier  weken verloopt en er een concrete noodzaak is.

Langere wachttijd

Mensen die in de problemen komen door één van de bovenstaande maatregelen kunnen ook contact opnemen met het telefoonnummer 14 075. Vanwege een beperkte bezetting en de vele vragen die bij het Klantencontact Centrum van het gemeentehuis binnenkomen kan de wachttijd oplopen. De medewerkers van het stadhuis vragen hier begrip voor en verzoeken om alleen contact op te nemen met 14 075 voor vragen die echt niet kunnen wachten.

 


Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen