Tanende interesse lopers Dam tot Dam in goede doelen

Foto: Twitter / Longkanker Nederland

Goede doelen hebben het steeds lastiger om lopers te vinden die hen via de Dam tot Damloop willen sponsoren. De interesse in het hardloopevenement tussen Amsterdam en Zaandam ‘neemt de laatste jaren meetbaar af,’ meldt het Vakblad Fondsenwerving.

Een klein en niet-representatieg onderzoekje door het bureau Groei voor Goed deed een voorzichtige alarmbel rinkelen: 71,4 procent van de respondenten (vijftien organisaties) gaven aan dat de werving moeilijker wordt, slechts twee zeiden het tegenovergestelde en eveneens twee goede doelen merkten geen verschil. Ongeveer de helft van de goede doelen was drie weken voor de loop minder dan 50 procent van de beschikbare tickets kwijt. Vooral de prijs van de startbewijzen wordt als een obstakel ervaren: die is voor goede doelen dubbel zo hoog als voor individuen.

https://twitter.com/stijn_haverkamp/status/1176949592509665290

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen