Gemeente reageert snel op eenvoudige vragen van burgers

Foto: Pricon

Gemeenten in Noord-Holland laten een eenvoudige vraag per e-mail het vaakst onbeantwoord. Bovendien antwoordt bijna een kwart niet op tijd. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon, die alle Nederlandse gemeenten onlangs benaderde met een eenvoudige vraag. Zaanstad reageerde binnen twee dagen, na het sturen van een ontvangstbevestiging.

Van alle Noord-Hollandse gemeenten geeft echter slechts 77 procent op tijd antwoord op een eenvoudige vraag. In de e-mailgedragslijn voor overheden is bepaald dat gemeenten binnen twee werkdagen antwoord moeten geven op een eenvoudige vraag. Zestien procent van de Noord-Hollandse gemeenten heeft na drie weken nog steeds geen antwoord gestuurd op een eenvoudige vraag. Dat waren Den Helder, Diemen, Dijk en Waard, Drechterland, Enkhuizen, Ouder-Amstel en Uithoorn. Voor Diemen is het al het derde jaar op rij dat ze niets van zich lieten horen. Net als vorig jaar heeft 36 procent van de gemeenten in onze provincie geen e-mailadres op hun website. Dit percentage ligt tien procent boven het landelijke gemiddelde. Alleen in Flevoland en Zuid-Holland ligt dit percentage hoger.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen