Voorbeelden van missers gevraagd om samen het AOV te kunnen verbeteren

Foto: MediSalute.it

De website Kom Er Uit roept alle gebruikers van het aanvullend openbaar vervoer op om klachten en misstanden daar te melden.

Ouderen en gehandicapten die van Bios ook wel bekend als regiotaxi – afhankelijk zijn moeten soms veel te lang wachten op hun taxi of -busje of zijn daar onnodig lang mee onderweg. Nog erger: ze wachten op vervoer dat nooit komt of worden veel eerder dan was afgesproken opgehaald, en moeten in dat laatste geval tekenen voor goedkeuring van de rit omdat ze anders niet mee mogen.

Dat ritten in busjes erg lang kunnen duren komt omdat per rit meerdere passagiers vanaf diverse locaties naar verschillende bestemmingen worden gebracht. De centrale is niet altijd bereikbaar en afspraken lopen soms verkeerd door miscommunicatie.

Op de website van Kom Er Uit zijn een aantal nare ervaringen te lezen, maar belangenbehartigers Annemieke Goudsmit en Imka Monsema vermoeden dat veel anderen hun frustrerende verhalen niet delen omdat ze denken dat het toch niets zal uithalen. En daar legt het duo zich niet bij neer:

Een greep uit de ervaringen:

2 juli wachtte ik met een vriendin in Bloemendaal. De taxi zou eerder om 19:30 uur komen. Na vier keer te laten bellen en afgescheept te zijn dat de taxi ‘zo’ zou komen werden we pas 22:30 uur opgehaald.’

Gisteravond 11 oktober zou ik een vervroegde verassing voor mijn verjaardag krijgen. Ladies Night in de Pathé bioscoop naar de film Home Again. De rolstoeltaxi van de Bios groep AOV Zaanstreek zou 17:30 uur komen. Ik werd gebeld (ook handig) dat de chauffeur 20 minuten later zou komen uit Wormer of Wormerveer. 18:00 uur was de taxi er maar GEEN rolstoeltaxi maar een taxi voor lopende mensen!!!!’

Vrijdag 22 september ’17 was mijn taxi naar het Leo Kannerhuis in Amsterdam drie kwartier te laat. Ik ben het spuugzat. Het is namelijk niet de eerste keer dat deze taxi te laat komt. En terug is de taxi ook nog eens een half uur te vroeg! En krijg ik ook nog eens een grote onvriendelijke bek van de taxichaufffeur omdat ik moet regelen dat ik genoeg kleingeld bij mij moet hebben voor de betaling. Ik had € 20,00 bij mij!Stelselmatig te laat komen, onvriendelijke bejegening van uw taxichauffeurs naar klanten. Het is te triest voor woorden.’

U kunt hier uw verhaal kwijt.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen