Albert Heijn haalt met stille trom Basic-producten uit de schappen

Foto: Wikimedia

Albert Heijn heeft in een aantal schappen de AH Basic-producten vervangen door een variant van het huismerk, zonder de prijzen te veranderen. Dat meldt Distrifood.

Gevraagd of dit het einde inluidt van de Basic-producten, antwoordde de marktleider: ‘We zijn continu bezig met productinnovatie en verbetering van ons assortiment. Ook AH Basic is hier onderdeel van. Door het hele assortiment, niet AH Basic-specifiek, bekijken we continu de vraag naar producten, eisen en wensen van klanten en mogelijke ontwikkelingen in de markt’.

In de voetsporen van Jumbo

De stap van Albert Heijn om budgetproducten in te ruilen voor een huismerk is een kopie van de strategie van Jumbo, constateert Distrifood. Die keten vervangt momenteel zijn C-merk voor het huismerk, ook zonder aan de prijzen te morrelen.

De Zaanse grootgrutter had het nieuwe beleid niet vooraf aangekondigd. Het kwam aan het licht door het antwoord op een vraag van een klant aan het Facebook-webcareteam. De consumente kon opeens haar vertrouwde boodschappen niet meer vinden.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen