Nieuwe look voor winkelpersoneel Albert Heijn

Foto: Albert Heijn

Personeel van Albert Heijn krijgt vanaf begin deze maand gefaseerd nieuwe bedrijfskleding, die voor het overgrote deel circulair geproduceerd is van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe lijn: zij beoordeelden de verschillende designs en testten de kleding op comfort en bewegingsvrijheid.

De nieuwe kleding sluit volgens het supermarktconcern aan bij de steeds grotere nadruk op verse producten. ‘Bij alle veranderingen en metamorfoses die de winkels doormaken, past ook nieuwe bedrijfskleding: inspirerend en nog steeds vertrouwd,’ stelt het bedrijf op haar website. ‘Die moest niet alleen lekker zitten maar ook eigentijds zijn. Het resultaat: herkenbaar AH-blauw met nieuwe elementen zoals schorten en oranje kleuraccenten.’ De kleding moet benadrukken dat medewerkers experts zijn die ‘kunnen adviseren over bijvoorbeeld het bereiden en bewaren van groente en fruit of het maken van de lekkerste borrelplank’.

Duurzaamheid

Een belangrijke voorwaarde was dat de nieuwe kleding duurzaam geproduceerd zou zijn: ‘Het gaat tenslotte om de grootste collectie van Nederland, een hele verantwoordelijkheid. Albert Heijn werkt hiervoor samen met Schijvens in Hilvarenbeek, een familiebedrijf dat sinds 1863 bedrijfskleding ontwerpt en onlangs de Nederlandse Circular Award Business 2020 won. Schijvens maakt bedrijfskleding uit afgedragen of versleten kleding in combinatie met gerecyclede Pet-flesjes, waardoor het garen sterk, kleurvast en slijtvast blijft. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.’

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen