Gebruikers van AH to go-app krijgen maand Blendle Premium cadeau

Foto: Flickr

Gebruikers van de AH to go-app krijgen vanaf deze week een maand Blendle Premium cadeau. De supermarktketen wil zo vooral jongeren aan de app binden, omdat de gratis toegang tot Blendles digitale nieuwskiosk een ‘fijne’ aanvulling is op de treinreis voor of na het bezoek.

Blendle is een digitale leesmap met een grote keus aan kranten en tijdschriften waar in eerste instantie alleen tegen betaling een artikel of editie kon worden afgenomen. Met Blendle Premium krijgt de lezer voor tien euro per maand elke dag een selectie van 20 artikelen aangeboden. En die wil Albert Heijn, zo’n zes maanden na de lancering van zijn app, dus een maand weggeven om de aandacht van klanten te trekken en vast te houden.

Sparen en aanbiedingen

Begin dit jaar werd de mobiele app voor klanten van de AH to go-winkels geïntroduceerd. Deze e-klantkaart biedt gedurende de dag wisselende aanbiedingscoupons aan die zijn de verzilveren in één van de filialen, op onder meer stations. Ook is de applicatie voorzien van spaarkaarten.

Wat AH inmiddels heeft ontdekt is dat de belangrijkste uitdaging is om klanten zover te krijgen de app te blijven gebruiken. Op de treinstations, in de ziekenhuizen en zelfs kantoren staan klanten van AH to go razendsnel weer buiten. Ze moeten dus vooral niet te veel tijd kwijt zijn om een coupon in te wisselen of te sparen, want dan haken ze af. Het bedrijf zegt wat dit betreft nog in ‘een leerfase’ te zitten.

Facebook en WhatsApp

Deze zomer is aangekondigd dat Albert Heijn op de iets langere termijn wil experimenteren met kassaloze vestigingen. Het is aannemelijk dat een app dan voor de identificatie van de klant moet zorgen. Het Zaanse bedrijf zet ook steeds vaker nieuwe communicatiekanalen in om in contact te komen met klanten. Momenteel lopen pilots met Facebook Messenger en WhatsApp. Daarop kan een beperkte groep klanten nu op elk moment checken welke persoonlijke Bonusaanbiedingen er die week voor hen klaarstaan.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen