Tony’s Chocolonely diep in het rood door buitenlandse avonturen

Foto: Twitter / Tony's Chocolonely

Tony’s Chocolonely is het boekjaar diep in het rood geëindigd door uitbreiding naar het buitenland. Vooral in de verovering van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is veel geld gestoken. Of de omzetdip gevolgen heeft voor het geplande ‘chocoladepretpark’ in de Achtersluispolder is onduidelijk. Topman Henk Jan Beltman zei in een gesprek met RTL Z dat die investering van 120 miljoen euro grotendeels moet komen van niet nader omschreven ‘productie- en vastgoedpartners’.

De officiële resultaten van het gebroken boekjaar 2018/2019 zijn nog niet bekend, omdat dit pas eind deze maand afloopt. Topman Jan Beltman onthulde al wel dat de omzet van Tony’s het afgelopen jaar stevig is doorgegroeid, van 55 miljoen tot zo’n 70 miljoen euro. Dat betekent een omzetstijging van rond 27 procent. Vorig jaar kwam nog slechts twaalf procent van de omzet uit het buitenland. Toen kondigde Beltman al aan dat de groei uit de ‘gouden markten’ VS en VK moest komen en uit de ‘zilveren Europese markten’ België, Duitsland, Zweden, Finland en Denemarken.

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen