Een nieuwe trend bij ophaalpunten pakketten: een pashokje voor snel retourneren

Een deel van Edouard Manets 'Devant la glace' uit 
1876.
Een deel van Edouard Manets 'Devant la glace' uit 1876.
Foto: Wikipedia

In het Belgische Gent komen ze op het postkantoor en in Nederland heeft bezorgdienst DHL er eentje op zijn servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag neergezet: pashokjes. Klanten kunnen er hun online bestelde kleding passen en indien nodig direct retourneren. Zaanstad kent die service nog niet, maar alles wijst op een nieuwe trend.

Later deze maand wordt bij het DHL-servicepunt aan de Van Baerlestraat in Amsterdam ook een pashokje geplaatst. Het voordeel door de klant is duidelijk: die hoeft niet nog een keer de deur uit om het pakket te retourneren. Aan de andere kant wordt de drempel om maar raak te bestellen en alles wat niet bevalt terug te sturen nog lager.

Met spiegel, kleerhangers, een zitbank en een recyclebak

De zogenoemde check & send-zone bij onze zuiderburen werd vorig jaar tijdens de feestdagen getest in een winkelcentrum en de reacties waren daar dermate positief dat het concept een blijvertje werd. Naast een spiegel, kleerhangers en een zitbank staat er ook een recyclebak, zodat klanten de nieuwe kleding meteen aan kunnen houden en de verpakking – of de oude plunje – achter kunnen laten.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen