Kantoor ABN op Gedempte Gracht sluit de deuren

Foto: Google Street View

Het kantoor van ABN Amro op de Gedempte Gracht sluit per 8 juli 2022. Steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten, ook voor bankieren. Klanten kunnen daarna hun bankzaken primair via de app van de bank en internet bankieren regelen. Klanten kunnen geld opnemen en storten en sealbags storten bij de geldautomaten van Geldmaat. De locaties daarvan zijn hier te vinden.

‘Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af. ABN Amro sluit het kantoor in Zaandam en daarvoor in de plaats komen financiële zorgcoaches. De bank gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening en biedt klanten die dat willen hulp en begeleiding bij online bankieren,’ aldus een persbericht.

Wens van de klant

‘Klanten van ABN Amro willen steeds meer zelf regelen, waar en wanneer het hen uitkomt. Via het scherm van een laptop, tablet of smartphone is de bank altijd dichtbij en kunnen klanten veel tijd besparen. Ook kiezen klanten van ABN Amro steeds vaker voor chat, telefoon en/of beeldbankieren als ze vragen hebben of persoonlijk contact willen. Daarom beweegt ABN Amro met haar klanten mee en verschuift bankieren steeds meer naar online, waarbij de combinatie van digitaal én persoonlijk centraal staat.’ De komende jaren wordt geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling van digitale dienstverlening.

Klanten die behoefte hebben aan ondersteuning bij online bankieren biedt ABN Amro hulp en begeleiding in de vorm van:

  • Hulpvideo’s met stap voor stap instructies;
  • Gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’ (aanmelden kan hier);
  • Een dagelijks inloopuur tussen 10:00 en 11:30 uur op het te sluiten kantoor, tot 8 juli 2022.

De financiële zorgcoaches zijn de spil van de dienstverlening aan klanten die digitaal minder vaardig zijn of extra ondersteuning nodig hebben. Die helpen klanten in de eigen omgeving of eventueel op locatie. Bijvoorbeeld bij het leren omgaan met internet bankieren en de app, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven bankieren. Klanten die daar behoefte aan hebben kunnen ook ondersteuning krijgen bij het nemen van financiële beslissingen of het praktisch organiseren van bankzaken. De financiële zorgcoach voor Zaandam en omgeving is te bereiken via het algemene telefoonnummer 0900 – 0024.

Beeldbankieren

Met beeldbankieren kunnen klanten via een online videoverbinding face-to-face in gesprek met een adviseur van de bank. ‘Zo kan een klant het adviesgesprek plannen waar en wanneer het hem of haar uitkomt.’ De bank ervaart dat klanten van alle leeftijden het prettig vinden om op deze manier een adviesgesprek te voeren. Klanten kunnen op de website van ABN AMRO een afspraak voor een gesprek via beeldbankieren maken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen